چاپ روی بوم چگونه است؟
نوشته شده توسط : ترابی

 

کنواس(canvas) یا بوم نوعی پارچه‌ی مختص  نقاشی است (پارچه‌ای که روی بوم‌های نقاشی می‌کشند) که دارای بافت نامنظم و پراکنده بوده و چاپ عکس و تصویر بر روی آن بسیار زیبا، چشمگیر و ماندگار می‌گردد.

چاپ کنواس

چاپ کنواس در چاپ دیجیتال فضای داخلی برای نمایش تابلوهای نفیس هنری در  آتلیه ها و گالری‌ها، چاپ عکس‌ها، دکوراسیون داخلی منازل، هتل ها و دفاتر کاری، چاپ پرده های شید و به طور کلی نمایش نقوش و طرحها در قطع بزرگ و با بهترین کیفیت چاپ و نمایش تصویر به کار می‌رود. 

چاپ کنواس را معمولا درون یک فریم قرار می دهند. با کشیدن کنواس روی فریم ها و تنظیم آن یک صفحه گالری خیلی زیبایی ایجاد می شود. این سبک از به نمایش گذاشتن عکس ها برخلاف شیوه های سنتی جلوه ی خاصی به چاپ روی بوم می دهد.

انواع چاپ روی بوم

چاپ روی بوم (چاپ کانواس) به دو صورت با کلاف و بدون کلاف صورت می گیرد. در چاپ با کلاف،  چارچوبی دورتادور سطح چاپ شده قرار می‌گیرد و در چاپ بدون کلاف، طرح صرفا روی کنواس چاپ می شود. این نوع چاپ تا عرض 1 متر قابل ارائه می باشد. 

چاپ تابلو بوم

عکاسی دیجیتال اشتراک گذاشتن عکس ها را با دیگران خیلی آسان کرده است. با چند کلیک می توانیم عکس ها را به کمک ایمیل ارسال کنیم. یا آن ها را در وب سایت آپلود کرده و یا در شبکه های اجتماعی منتشر کنیم. با این حال این ترند هم زیاد جالب نیست. 

به عبارتی دیگر تمام عکس ها و خاطرات ما در حافظه کامپیوتر مانده و متاسفانه در زندگی واقعی و اتاق های خود نمی توانیم عکس ها را نمایش دهیم. چاپ تابلو بوم با سبک چاپ دیجیتال به این مشکل پایان می دهد و دوباره عکس ها در اتاق و منزل ما ظاهر می شوند و دکوراسیون خانه ما را تکمیل می کنند.

قیمت چاپ بوم

قیمت چاپ بوم پایین آمده است و برای چاپ عکس ها گزینه ی ارزانی است. همچنین این نوع چاپ ارزش بیشتری هم دارد. چاپ دیجیتال روی بوم خیلی بادوام است. به این خاطر جوهری است که برای چاپ کنواس مورد استفاده قرار می دهد. این جوهرها به درون بوم نفوذ می کنند و سطحی نیستند. همچنین جوهرهای محافظ یو وی UV را هم می توان استفاده کرد که در برابر تابش خورشید مقاومت می کنند. 

استفاده از فریم و بوم های با کیفیت هم در بادوام بودن چاپ بی تاثیر نیستند. در برخی موارد ترمیم کاغذ بوم هم دوام آن را بیشتر می کنند. به عبارتی دیگر با این کار تابلو ها برای چند قرن می مانند.

چاپ عکس روی بوم

درست است که مردم عکس های منحصر به فرد را دوست دارند اما وجود عکس های دیجیتالی و چاپ دیجیتال این امکان را فراهم کرده است که یک عکس را چند بار روی کنواس چاپ کرده و آن ها را به هدیه های جذابی تبدیل کرده است. چاپ عکس روی بوم و هدیه آن به بزرگترهای خانواده آن ها را خیلی خوشحال می کند. خصوصا اگر این عکس ها خاطره انگیز باشد و روی بوم با کیفیت چاپ شده باشد. 

ویژگی چاپ دوباره که این نوع چاپ دارد برای نقاش ها و عکاس های حرفه ای خیلی سودمند است. با کمک گرفتن از چاپ دیجیتال عکس ها و کارهای خود را روی بوم چاپ کرده و به فروش می رسانند. 

چاپ روی بوم هم برای افراد معمولی و هم هنرمند ها خیلی مزیت دارد و به همین سبب آن را به یک انتخاب پرطرفدار تبدیل کرده است. قابلیت هدیه شدن آن باعث شده است درخواست برای چاپ روی بوم با سبک چاپ دیجیتال به مناسبت های مختلف به شدت افزایش یابد.

اندازه تابلو بوم

معمولا انتخاب عکس به این شیوه نیست که برای قالب با اندازه مشخص عکس انتخاب شود، بلکه برای هر عکسی با هر سایزی می توان قالب ساخت. 

کاغذهای بوم در هر سایزی موجود هستند. قالب هایی را که افراد حرفه ای برای چاپ بوم درست می کنند کاملا اندازه و تنظیم شده هستند و به فریم دیگری نیاز ندارند و این کار میزان هزینه را کاهش می دهد. 

همانطوری که گفتیم کاغذهای بوم در اندازه های مختلفی یافت می شود. مردم معمولا برای دیوار پشت شومینه و جاهای دیگر خانه روی بوم چاپ می کنند و دکوراسیون خانه را تکمیل می کنند. 

منبع: چاپ بوم خانه طراحان سام




:: برچسب‌ها: چاپ روی بوم, چاپ بوم, چاپ عکس روی بوم, چاپ تابلو بوم, چاپ بوم خانه طراحان سام ,
:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: