چاپ تراکت
نوشته شده توسط : ترابی

چاپ تراکت‎ ‎برگه ای تبلیغاتی است که به طور معمول در سایز‎ A5 ‎‎، برای‎ ‎معرفی ‏محصول، شرح فعالیت ها وخدمات و اطلاع رسانی درباره رویدادی معین، چاپ می شود‎.‎

 

چاپ دیجیتالِ‎ ‎تراکت،‏ ارزانترین نوع تبلیغ در عرصه چاپ قطع کوچک است و به دلیل پخش مستقیم آن (پخش دست ‏به دست، چسباندن به دیوار یا قرارگرفتن در صندوق های پستی) طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش می‌دهد.‏

 

تراکت یکی از المان های تبلیغاتی است که این روزها طرفداران بسیار زیادی را در بین کمپانی های مختلف پیدا کرده است. مهم نیست که کمپانی شما کوچک یا بزرگ و جدید یا قدیمی باشد، مهم این است که بتوانید پیام خود را با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن به مشتریان خود برسانید.

 

تراکت ها می توانند در انواع و اقسام و در سایز و طرح های مختلف به دست مردم برسد تا افراد با دیدن آن ها توجهشان جلب شود.

طراحی تراکت :

در طراحی تراکت سعی کنید به گونه ای عمل کنید که مخاطب را به خواندن تراکت ترغیب کند و باعث نشود تا با خواندن اولین جمله آن را دور بیندازد. استفاده از تصاویر و فونت های مناسب می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. سعی کنید در قسمت رویی تراکت از عنوان و واژه ها و عبارات مهم مانند نام موسسه خود و شماره و آدرس و .. استفاده کنید و در پشت تراکت توضیحات بیشتر را بیاورید، البته بهتر است این توضیحات به صورت نکته ای و نه به صورت یک مطلب بلند باشد.

 

نکته قابل توجه این است که طراحی تراکت به گونه ای باشد که نظر گیرنده را به خود جلب کند. سعی کنید مطالب را به صورت نکته ای و خلاصه بیاورید تا بینندگان در نگاه کلی بتوانند آن ها را بخوانند و خسته نشوند. استفاده از فونت های مناسب با سایز مناسب نیز می تواند تاثیر گذار باشد. سعی کنید از دو فونت در طراحی تراکت استفاده کنید تا تفاوت بین عنوان و مطالب مشخص شود.

 

عموما در طراحی تراکت هر چه مطالب بزرگ تر باشد نظر بیننده را بیشتر به خود جلب می کند، در کنار این موضوع استفاده از رنگ های هم خانواده و ترکیب رنگ های مناسب نیز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

 

نکته بعدی قرار دادن تصاویر مناسب در چاپ تراکت ارزان است. سعی کنید در طراحی تراکت از تصاویری که می تواند برای مشتری جذاب باشد استفاده کنید. چرا که نظر مردم در نگاه اول به سمت تصاویر بیشتر از نوشته ها جلب می شود و مطمئنا استفاده از تصاویر زیبا و جذاب به شما کمک می کند تا بتوانید اثر بخشی تراکت های خود را بالاتر ببرید.

کاغذ و چاپ تراکت :

در کنار طراحی، استفاده از کاغذ مناسب و چاپ با کیفیت نیز از عوامل تاثیر گذار در تبلیغات تراکتی است. تراکت ها در انواع مختلف سیاه و سفید، رنگی و یک رو یا دورو به چاپ می رسند که بسته به نوع کارتان می توانید آن ها را انتخاب کنید.

کاغذهایی که برای چاپ تراکت فوری استفاده می شوند عبارتند از :

الوان رنگی

کاغذ تحریر سفید

کاغذ کرافت نخودی

کاغذ تحریر

کاغذ گلاسه

کاغذ کتان

 

 

عموما تراکت های رنگی گلاسه نسبت به دیگر تراکت ها بسیار بیشتر سفارش داده میشوند. البته ممکن است کمی زمان بر باشد . اما اگر می خواهید برای چاپ سریع تر می توانید از چاپ دیجیتال بهره ببرید. نکته ای که در استفاده از کاغذهای گلاسه حائز اهمیت است این است که این کاغذ ها بافتی دارند که ترکیب رنگ به خوبی بر روی آن ها می نشیند، در تصاویر و نوشته ها در آن به خوبی و با کیفیت فوق العاده بالایی به چشم می خورد.  قیمت چاپ تراکت عامل مهمی در تصمیم گیری است.

 

چاپ تراکت رنگی :

در چاپ تراکت رنگی باید دقت بیشتری نسبت به چاپ تراکت های سیاه و سفید داشته باشیم. این نوع از تراکت ها عموما بیشتر از تراکت های سیاه و سفید نظر مشتریان را به خود جلب می کند. اما در نظر داشته باشید که ترکیب رنگ های اشتباه ممکن است تاثیر منفی بر روی مشتریان داشته باشد و ممکن است تراکت های شما را بدون نگاه کردن دور بیاندازند. در طراحی این نوع از تراکت ها سعی کنید از رنگ های هم خانواده استفاده کنید.




:: برچسب‌ها: چاپ تراکت , چاپ تراکت ارزان , چاپ تراکت فوری , قیمت چاپ تراکت , چاپ تراکت رنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: